Business Intelligence Specialist : Business Information Analyst : Project Management : Account Management

Werkgebieden

Werkgebieden

Marcel Bergmans is al meer dan 20 jaar Business Intelligence Specialist. Hij heeft in deze tijd uitgebreide kennis en ervaring in dit vakgebied opgebouwd. Hij is communicatief zeer sterk, flexibel, integer en veelzijdig.

Hij is zeer sociaal en open in zijn communicatie, hij is zeer gedreven, leergierig en nauwkeurig in zijn werk. Hij wil mensen graag helpen en heeft een positieve houding die hij overbrengt op zijn omgeving. Hij is doelgericht werkt graag met actiepunten. Hij kent geen problemen alleen uitdagingen. Hij zorgt voor de juiste oplossing om een professioneel en onderhoudsvriendelijk product op te leveren. Hij luistert goed naar de wensen van de opdrachtgever. De Projectleider / adviseur die de klant adviseert hoe men de beste oplossing voor de informatiebehoefte duidelijk en juist op kan bouwen. Hij is de professional die de business wensen omzet naar het gewenste resultaat. Hij bouwt de data-modules benodigd voor de rapportage behoeften voor de complete business lagen van de klant, zoals: management rapportages, dashboards, templates, detail rapporten, servicelevel rapporten, etc. Hij houdt nauw contact met de business om te valideren of de ontwikkelingen blijven aansluiten bij de wensen. Wijzigingen in ontwikkeling worden door hem in een change managementproces (SCRUM) projectmatig beheerd. Hij zorgt ervoor dat het ontwikkelproces goed wordt uitgevoerd. Hierbij controleert hij de complete ontwikkeling van de BI-chain, van front-end tot back-end. Hij zorgt er altijd voor dat de datakwaliteit en integriteit gewaarborgd blijft. Hij valideert de data tussen het bron datawarehouse en de rapportage omgeving

 
        Competenties                                                               Branches
  • Business Intelligence
  • Advisering (Consultancy)
  • Data management
  • Data-analyse
  • Change management
  • Informatie beheer
  • Informatie analyse / Business analyse
  • Analyse ontwikkel methoden en technieken
  • Serviceniveau beheer
  • Specificatie definitie en -beheer
  • Technische advisering
  • Technisch Beheer
  • Functioneel Beheer
  • Scrum methodiek
  • SAFE methodiek
  • Management consultancy activiteiten
  • Technisch testen en analyse
  • Computer reparatie, onderhoud, software - hardware
  • Callcenter activiteiten, CRM / ERP
  • Banken
  • Verpakkingsoplossingen
  • Openbaar Vervoer
  • Spoorwegen
  • Uitvaart organisatie
  • Verzekeringsorganisatie
  • Goederenvervoer
  • Politie
  • Overheid / Gemeente
  • Automotive
  • Zorg
  • Rederij / havenbedrijf




Contact centers


Business intelligence (BI) -software is een ongelooflijk nuttig hulpmiddel geworden voor veel bedrijven op verschillende markten. BI maakt het voor organisaties mogelijk om een voorsprong te nemen in hun branche met toegang tot een schat aan inzichtelijke gegevens zonder de noodzaak om extra personeel aan te nemen of de efficiëntie op te offeren. Lees meer hieronder.>>>
Toch blijft de vraag: waarom wordt deze technologie zo vaak genegeerd? Hoewel callcenters zich primair richten op het tijdig afhandelen van oproepen en het onderhouden van een uitstekende klantenservice, is er nog steeds veel informatie die kan worden verzameld door het gebruik van een business intelligence-platform. In plaats van draaiende wielen verzamelen en organiseren van informatie uit spreadsheets, BI-technologie biedt call center managers met een volledig geïntegreerde, geautomatiseerde tool om efficiënt informatie over specifieke statistieken, zoals agentprestaties, teamefficiency, bedrijfswinstgevendheid en nog veel meer te presenteren.

Financiële Sector
 


Binnen elke organisatie hebben verschillende mensen verschillende informatiebehoeften. Zeker in de Financiële sector loopt de vraag naar informatie sterk uiteen. De directie wil een duidelijk, visueel overzicht wat de belangrijkste KPI’s weergeeft, terwijl de afdelingen daar onder meer gedetailleerde informatie nodig hebben. Lees meer hieronder>>>
Met Business Intelligence dashboards kunnen al deze belangen in één app behartigd worden door verschillende rechten aan verschillende niveaus toe te kennen. Zo ziet iedereen precies de informatie die zij nodig hebben om betere besluiten te nemen. Nog beter, zij zien de meest recente informatie precies wanneer zij het nodig hebben.

Industrie


Business Intelligence geeft inzicht in processen en resultaten. Deze inzichten leiden tot innovatieve oplossingen, ruimte tot verbetering en nieuwe ideeën.
Het verzamelen, analyseren en interpreteren van deze data is van groot belang om beslissingen binnen de onderneming te onderbouwen. 
Lees verder hieronder>>>>

Of het nu gaat om grote bedrijfsprocessen of tijdelijke marketingactiviteiten, effectiviteit en efficiëntie zijn altijd gewenst. 
Innovatie, ´slimmer werken´ en verbetering van processen bieden uw bedrijf continuïteit. BI is daarom van grote waarde bij een succesvolle bedrijfsvoering.
Share by: